zaterdag 31 oktober 2009

Een passie voor Griekenland

Iedereen die al op reis is geweest naar Griekenland, zal misschien ook verliefd geworden zijn op dit prachtige land. Ik kreeg een echte passie voor dit prachtige culturele erfgoed. Hoe meer ik het bezocht hoe groter mijn passie werd. Velen onder jullie zullen begrijpen wat ik bedoel.
De gastvrijdheid van de inwoners, de vriendelijkheid, de rust, de natuur ....
Even ontsnappen uit onze jachtige maatschappij, mensen helpen elkaar daar nog echt en komen ook voor elkaar op, wat je bij ons toch een beetje mist. De mensen zijn er meer op straat, onder famielie en/of onder vrienden. Met andere woorden zij werken om te leven, terwijl wij hier leven om te werken. Dit laatste doet je toch even stilstaan en nadenken of wij hier wel goed bezig zijn...

2 opmerkingen:

  1. Franky

    'k ben al ne keer naar Kreta en Rhodos geweest..inderdaad de gastvrijheid is typisch voor de Grieken....uw tekst boeit ook de lezer
    en da's juist de bedoeling van een blog, de aandacht trekken en iets persoonlijks willen meedelen, dus je bent "goed" bezig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken alleen Kreta. Je blog nodigt mij uit om nog veel meer te zien en vooral te beleven. Ik volg je Blog "Klein Griekenland" op de voet.
    Proficiat.
    Paul

    BeantwoordenVerwijderen